blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG mor13ty
ČLÁNKY
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
mor13ty



Mark Cerny
pridal mor13ty 3.8. 2011 o 13:01

Narodil sa v roku 1964 a už v 13. rokoch študoval na Barkeley, hlavne matematiku a fyziku. V tej dobe ho bavili hlavne 2 veci a to programovanie a arkádové hry. S cieľom zlúčiť tieto 2 koníčky do jedného,  sa dostal v roku 1982, teda už v 17. rokoch do Atari Games. Tam pracoval na projektoch Qwak a Major Havoc, a po roku vydal svoju vlastnú hru Marble Madness. Tá sa stala velikánskym hitom a patrí mezdi tie najlepšie hry, ktoré na arkádach vyšli.

 

V tej dobe sa už poznal s prezidentom SEGA, Hayao Nakayama, ktorý mu odporúčil, aby odišiel do Tokya a pracoval na hrách, ktoré vyjdú pre Master System. Tam pracoval v 1 izbe, ktorá čítala dokopy až 40 ľudí, medzi nimi také legendárne mená ako Yuji Naka či Reiko Kodama a len 2 poschodia nad ním pracoval Yu Suzuki! V tej dobe Markovi napadlo, že by sa hry mohli začať robiť v 3-D- a pretože každý nápad, ktorý by pomohol v boji s konkurenčným Nintendom bol vítaný, dostal zelenú a spolu s Yu Suzuki-m pracoval na viacerých projektoch. Počas toho Sega vydala veľmi úspešného Sonic the Hedgehog, avšak pôvodný tím sa rozpadol a pokračovanie sa už nemalo konať. Mark znova obnovil pôvodný tím a spolu s ním odišli do Sega Technical Institute v USA. Tam spravili pokračovanie, Sonic the Hedgehog 2, ktorý sa stal obrovským hitom a najpredávanejším Sonicom vôbec. Aj vďaka tejto skutočnosti je dnes Sonic jednou z najväčších značiek na svete.

 

V roku 1992 sa stal prvým zamestnancom v Crystal Dynamics. Tam pracoval na hrách Crash and Burn a Total Eclipse pre 3DO systém.

 

V roku 1994 prišiel do Universal Interactive Studios(Ďalej len UIS) ako viceprezident. O pár mesiacov neskôr podpísalo štúdio Naughty Dog kontrakt na 3 hry s touto spoločnosťou. Bol to práve Mark, ktorý vnukol štúdiu myšlienku spraviť akčnú platformovku plne 3D. A tak vznikla megaúspešná séria Crash Bandicoot! Mark je síce uvedený ako producent a výkonný producent, pravdou je, že aktívne pracoval aj na mnohých iných veciách ako level dizajn, optimalizovanie grafické enginu atď. V tom istom roku vzniklo štúdio Insomniac Games, ktorého vydavateľom sa stal práve UIS. A Mark sa stal pre štúdio duchovným tvorcom, pomocou ktorého vznikli ďalšie megaúspešné série ako Spyro the Dragon, Jak and Daxter a Ratcher and Clank.  Počas toho sa v roku 1996 stal Prezidentom Universal Interactive Studios.

 

V roku 1998 založil vlastnú spoločnosť, Cerny Games, ktorá funguje ako konzultant vo videohernom priemysle.

 

Mark Cerny je taktiež tvorcom Cerny Method, plánu ako tvoriť/netvoriť hry. A práve vďaka tomuto plánu dokázal spraviť hry, ktorých predaje dokopy tvoria viac ako 2 miliardy amerických dolárov. Metóda hovorí hlavne o význame preprodukcie a v súčastnosti patrí medzi najuznávanejšie metódy tvorenia videohier.

V dnešnej dobe Mark pracuje vo svojej vlatnej spoločnosti Cerny Games, a radí rôznym herným spoločnostiach s vývojom hier v rôznych oblastiach, či už game design, technológie a vývoj alebo publikovanie. Najnovšie pracoval na takých úspešných hrách ako Uncharted 1-2, Resistance 1-2, Motorstorm, Killzone 2, inFAMOUS či God of War 3.

 

Mark Cerny je jeden z najdôležitejších a najúspešnejších ľudí v hernom priemysle. Svojou prácou ovplyvnil celý priemysel a podobu hier, vždy prichádzajúc s revolučnými a inovatívnymi myšlienkami v rôznych oblastiach. V roku 2004 mu bol udelený lifetime achievement award za celoživotnú prácu a prínos od International Game Developers Association. V roku 2010 bol uvedený do Hall of Flame od Academy Of Interactive Arts and Sciences.



Prístupov 4485
Kvalita článku
(100%) hlasov 4

PRÍSPEVKY
SLEDUJETE
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Mark Cerny
[ 3.8.2011] (príspevkov 3)