blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG hnisavec
ČLÁNKY
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
Hnisavec



DLC "Pýcha herného biznisu"
pridal Hnisavec 23.11. 2012 o 13:28



História sťahovateľného obsahu siaha až do doby Dreamcastu, PS2, či prvého Xboxu. Hry ako Halo, či Splinter Cell 2 už obsahovali nejaké čriepky dodatočného obsahu.

 

Za rozmach DLC obsahu sa ale samozrejme považuje až absolútne dementné DLCčko do Oblivionu s geniálnym názvom Brnenie pre svojho koňa za 2,5 doláru. Hráči hromadne vyťahovali peňaženky, tak prečo nie :-).

 

Každý v dnešnej dobe dáva za príklad smiešnych DLC Call of Duty a ich trimapky packy, ale je to hlúposť. Za prvé to nie je žiadny chýbajúci obsah a za druhé je to určené tým, ktorý hrávajú multiplayer.

 

Trebárs taký etalón čestnosti na Sectore EA, lebo vydalo BF3 a dáva zľavy vydalo do Rock Bandu digitálny obsah v hodnote !!!5880!!! dolárov. Nehovoriac o sľube, že Premium služba typu Elite bude zadarmo.

 

DLCčka sú celkovo v dnešnej dobe z 90% smradľavým predraženým obsahom, kde za veľa peňazí dostane hráč málo muziky.

 

Klasické veľké datadisky, častokrát samostatne spustiteľné sa zmenili na skiny do hry (Gears of War 3 má všetky skiny na zbrane za 45 dolárov), postavičky, kostýmy, súpisky, pesničky, kratučké misie a hlavne primárne ide o obsah, ktorý je už hotový a iba "vystrihnutý" zo samotnej hry.

 

Častokrát sa nájdu DLCčka už priamo na disku a len sa odomknú zopár kilobajtovým súborom alebo rôzny datamineri vyextrahujú z hry súbory, ktoré naznančujú, že DLCčko už bolo v pôvodne hre (oneday DLC Mass Effect 3).

 

Tak aby sme si to skompletovali, kúpite si hru za 60 dolárov/49 eur....pri športovej alebo väčšej hre si kúpite ešte seasson pass za ďalších 30 eur, kedy dostanete postupne maličké DLCčka a ušetríte úžasných 20%!! A to už sa oplatí. K tomu ešte online pass za ďalších 15 eur, pritom vám je nejaký multiplayer úplne u riti.

 

O tuposti hernej komunity len svedčí, že takýmto hrám najviac stúpajú predaje...čo je pre mňa nepochopiteľné. Ako jasné, deti ešte nerozlišujú kvalitu a kúpia všetko.

 

Absolútne najväčší problém vidím vtom, že novým trednom je do AAA hier za plnú sumu pridávať DLCčka, ktoré zvýhodňujú toho kto platí viac. Nemusí byť konkrétne čisto pay2win, stačí to že má niekto nejakú výhodu. Príkladom je BF3, či dokonca Dead Space 2 v singleplayeri. Ak ste si kúpilu balíček troch zbraní za 5 eur, bez problémov ste si za 2 hodinky nagrindovali najlepšiu výbavu a nebol problém prejsť hru na 3 sejvy. Hráč ktorý nezaplatil mohol presrat spodky a s problémami sa domotal do konca.

 

DLCčka sú jedna z hlavných problémov prečo ma hry prestávajú baviť, hry sú rozosrané a večne najväčší velikáni vyplakávajú ako krachujú, pritom herný priemysel každoročne stúpa o niekoľko desiatok percent. Paradoxne by tak namiesto spoplatneného obsahu mal hráč dostávať prémiový obsah zadarmo.

 

Zatiaľ jediný svetlý príklad je CD projekt a Witcher 2.

 

 

 

 



Prístupov 2939
Kvalita článku
(78,5%) hlasov 13

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Prečo neveriť Digital Foundry?
[ 25.8.2013] (príspevkov 7)
Curiosity
[ 27.5.2013] (príspevkov 1)
Xbox HTC One Hovno
[ 22.5.2013] (príspevkov 1)
Prdel z lekvára
[ 2.5.2013] (príspevkov 4)
Cenzúra
[ 21.3.2013] (príspevkov 13)
10 dôvodov, prečo nehrať hry!
[ 14.3.2013] (príspevkov 18)
ASSASSins *1 (18+)
[ 2.1.2013] (príspevkov 1)
Nič
[ 2.1.2013] (príspevkov 4)
Best of 2012: 1* Top herné faily 2012
[ 30.12.2012] (príspevkov 19)
Dredd 3D (recenzia)
[ 28.12.2012] (príspevkov 1)