blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG firestarter
ČLÁNKY
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Just play
*FirestarteR*



Need For Speed : začiatky
pridal *FirestarteR* 26.5. 2011 o 17:56



Need for Speed (1994)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed

Pôvodná verzia hry bola vydaná iba pre herné automaty, avšak neskôr bola uvedená aj verzia pre osobné počítače (Pre platformu DOS v roku 1995), o rok na to aj pre herné konzoly od spoločností Sony (Playstation) a Sega. Cieľom hry pre jedného hráča bolo sprístupnenie všetkých tratí, podmienené úspešnosťou v turnajoch. Myšlienka bola čo najrealistickejšie simulovanie pretekov, v neskorších dieloch Electronic Arts vnieslo do tejto série prvky arkády.
[upraviť]
Need for Speed 2 (1997)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed 2

V poradí druhý diel série Need for Speed, priniesol radikálnu zmenu vnesením značného množstva herných prvkov charakteristických pre arkádové hry na úkor realistického pojatia hry, ktoré bolo markantné v prvom dieli série. Pribudol nový herný mód "Hot Seat" a desiatka nových vozidiel. Trate boli narozdiel od prvého dielu situované do exotických lokácií.
[upraviť]
Need for Speed 3: Hot Pursuit (1998)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed 3: Hot Pursuit

Hlavnou inováciou nového dielu bolo pridanie herného režimu "Hot Pursuit", ktorý prinášal do hry policajné zložky. Po prekročení stanoveného rýchlostného limitu začala hráčove vozidlo prenasledovať polícia. Pokiaľ sa policajným vozom podarilo trikrát na úseku trate vytlačáním alebo iným spôsobom hráčove vozidlo zastaviť, dostal hráč penalizáciu. Hra mohla byť vďaka svojej jednoduchej rozšíriteľnosti obohatená o nové vozidlá, či už oficiálnimi alebo vytvoreními komunitou hráčov. Design tratí sa vyznačoval početnými skratkami, situovanými po celom úseku trate.
[upraviť]
Need for Speed 4: High Stakes (1999)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed 4: High Stakes

Nie veľmi populárna verzia, veľa ľudí si ani nevšimlo, že vyšla. Bola silne kritizovaná, kvôli prevzatiu všetkých tratí z predchádzajúceho dielu NFS III. Novinkou boli tri herné módy: Career (Kariéra), High Stakes (Vysoké stávky), Gateway (Útek). Zmyslom kariéry bolo zarábanie na pretekoch, kupovanie nových aút. Novým prvkom bolo poškodenie áut, čo sa prenieslo aj do výkonu auta. Po pretekoch bolo samozrejme možné auto za istý poplatok opraviť. Vo variante High Stakes bolo po výhre odmenou súperove auto. V hernom móde Gateway je potrebné uniknúť policajtom.
[upraviť]
Need for Speed 5: Porsche Unleashed (2000)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed 5: Porsche 2000

Jedna z najvydarenejších častí a dovolím si tvrdiť, že posledná, kde sa autori snažili o realistické správanie sa vozidiel. Cieľom hry je pretĺcť sa históriou značky Porsche od 50.tych rokov minulého storočia až po súčasné superšporty. Osvojíte si tak aj filozofiu značky, aj sa naučíte ovládať stroje od najpomalších až ku prvým 911 turbo s neslávne povestným turbo efektom. V hre ovládate aj enormne silný stroj Porsche 935/78 z roku 1978 zvaný Moby Dick - jeho výkon je cca 900 PS.

Neskôr bola vyvinutá ja verzia pre prenosnú hernú konzolu Game Boy Advance.
[upraviť]
Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed: Hot Pursuit 2

Need for Speed: Hot Pursuit 2 bol debutovým titulom novo vytvorenej firmy EA Black Box (ktorá vznikla odkúpením firmy Black Box Games spoločnosťou EA) a prvý titul zo série Need for Speed určený pre herné konzoly šiestej generácie. Titul bol spracovaný príliš arkádovo, pričom vychádzal z herných princípov uplatnených v NFS III s dôrazom kladením hlavne na nahánačky s políciou. Hráč tiež mohol vystupovať v roli polícajta, snažiaceho sa vyblokovať pretekárovo auto z trate, no tento variant bol oproti pôvodnému dielu NFSIII značne zjednodušený.
[upraviť]
Need for Speed: Underground (2003)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed: Underground
[upraviť]
Need for Speed: Underground 2 (2004)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed: Underground 2

Nový diel série nadväzuje na príbeh z predchádzajúceho dielu. Do hry boli pridané nové herné módy ako Street X alebo URL-Underground Racing League s novými možnosťami tuningu, rovnako aj s novou metódou vyberania si pretekov, ktorá umožňuje hráčovi voľnú jazdu po meste (podobne ako v GTA a Midnight Club II) s možnosťou vybrať si preteky, ktoré sú označené „signálom“. Underground 2 tiež obsahuje aj Outrun mód, v ktorom hráč môže vyzvať ktoréhokoľvek protivníka na ceste a líder na ceste sa pokúsi udržať medzi nimi patričný odstup, aby ho nakoniec mohol poraziť (podobne ako v hre Tokyo Xtreme Racer). Vozový park hry tiež obsahuje niekoľko vozidiel SUV, ktoré môžu byť upravované rovnako ako ostatné vozidlá s neskorším uplatnením v pretekoch s ďalšími SUV.
[upraviť]
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed: Most Wanted

Policajné naháňačky hlásia návrat a hrajú významnú rolu v hre. Po Undergrounde 2 je tu opäť free-roaming alebo voľný pohyb po meste, no s menej rozsiahlou možnosťou úpravy svojho auta než v Underground sériách. Spôsob podania príbehu je úplne odlišný od Undergroundu- je to mix CGI efektov s reálnou akciou. Mód tiež predstavuje Blacklist, ktorý pozostáva z 15 protivníkov, ktorých musí hráč poraziť, aby odomkol nové trate, autá a ich časti.

Vydaná bola taktiež špeciálna Black Edition, ktorá obsahuje ďalšie preteky a výzvy (Challenges) vrátane dvoch nových vozidiel: špeciálne upravené BMW E46(M3)a Chevrolet Camaro z roku 1967.

Táto verzia takisto obsahuje špeciálne DVD zo zákulisia.
[upraviť]
Need for Speed: Carbon (2006)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed:Carbon

Need for Speed Carbon predstavuje už 10. pokračovanie z úspešnej série Need for Speed. Hra vo viacerých prípadoch nadviazala na svojich predchodcov z radov Most Wanted a Underground. Využíva rovnaký herný engine ako jej predchodca a evidentná je aj nadväznosť príbehu. V Most Wanted sa hráč opäť zúčastní nelegálnych nočných pretekov prebiehajúcich vo veľkomeste. Hra však priniesla aj mnohé zmeny a vo väčšine prípadov zmeny k lepšiemu. Okrem kvalitnejšieho grafického spracovania sa objavili aj nové typy pretekov, za zmienku stoja hlavne duely v kaňonoch. Opäť sa tu vyskytuje aj herný mód Drift, auto sa však pri ňom správa do značnej miery odlišne. Naopak, chýba mód Drag. Príjemným spestrením je aj fakt, že v hre si vytvárate svoju vlastnú partiu ("crew"), ktorej členovia vám môžu byť v jednotlivých pretekoch veľmi nápomocní.
[upraviť]
Need for Speed: ProStreet (2007)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed: Pro Street

Need for Speed: ProStreet - Hra obsahuje realistický model poškodenia, pokročilé grafické spracovanie. Preteky sú spracované viac realisticky v porovnaní s ostatnými hrami zo série NFS. Zásadný prevrat v hernom spracovaní nastal prechodom z nelegálnych nočných pretekov na legálne preteky.
[upraviť]
Need for Speed: Undercover (2008)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed: Undercover

Need for Speed: Undercover je v poradí 12. vydaním titulom zo série Need for Speed. Pribudol nový mód tzv. Highway battle, kde si môžete overiť vašu zručnosť v hustej premávke na diaľnici. Hra je graficky lepšie spracovaná oproti ProStreet takže si určite zaslúži našu pozornosť. V tomto vydaní Vás určite potešia rozličné vlastnosti každého auta a hlavne nové exotické autá napr. Bugatti Veyron, Pagani Zonda, McLaren F1 a mnoho ďalších.
[upraviť]
Need for Speed: Shift (2009)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed: Shift

Po minulých menej úspešných dieloch, ktoré niesli veľmi podobné znaky stereotypu sa tvorcovia a vedenie EA Games rozhodlo pre zmenu. Tento diel už predstavuje menšiu revolúciu - koniec ilegálnym pretekom, naháňačkám s políciou a kreatívnemu tuningu pouličných pretekárov. Shift je o pretekaní na okruhoch, z časti podobné ako ProStreet. Tvorcovia sa zamerali na reálnosť jazdného modelu a simulácie z dojmu skutočného auta. Podľa doterajších ohlasov prestížnych názov herných serverov[1] sa jedná o jeden z najlepších dielov série, ktorý prináša nesmierny zážitok z jazdy.
[upraviť]
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Need for Speed: Hot Pursuit

Need for Speed: Hot Pursuit je 3.Hot Pursuit a je 14. zo série Need For Speed. Je tam veľmi časté naháňanie s políciou. Celá hra sa nachádza v oblasti Seacrest.
[upraviť]
Shift 2: Unleashed (2011)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Shift 2: Unleashed

Shift 2: Unleashed je pokračovaním série Need For Speed a zároveň pokračovaním titulu Need for Speed: Shift, s formátom pretekov orientovaným na závodné okruhy. Rovnako ako Need for Speed: Shift, aj Shift 2: Unleashed bolo vyvinuté štúdiom Slightly Mad Studios.



Prístupov 5732
Kvalita článku
(100%) hlasov 1

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
ZOTAC GeForce GTX 560 OC
[ 27.5.2011] (príspevkov 0)
Need For Speed : začiatky
[ 26.5.2011] (príspevkov 0)