Warcraft III: Reign of Chaos (často označované ako War3 alebo WC3 alebo ROC) jereal-time stratégie počítačová hra vydaná spoločnosťou Blizzard Entertainment dňa03.07.2002 (USA). To je druhé pokračovanie Warcraft: Orcs & Humans, a to je tretiahra v Warcraft vesmíru. Datadisk, The Frozen Throne, bol prepustený 1. júla 2003 (vUSA).
Warcraft III obsahuje štyri hrateľné rasy: [1] Ľudia a Orkovia, ktorý predtým sa objavil vWarcraft: Orcs & Humans a Warcraft II: Tides of Darkness, a nočnými elfov a nemŕtvych,ktoré sú na Warcraft Mythos [2]. Warcraft III sa kampaň pre jedného hráča je stanovenýobdobne ako u StarCraft (ďalšie hry Blizzard), bolo povedané, cez všetky štyri hrypreteky v progresívnym spôsobom. V expanzii sú tam dva ďalšie závody: Draenei, rasaEredari, ktorí sú prekliatie byť ohavností, a Naga, závod hnusný hady a ďalšie zvieratá, ktoré pochádzajú z morských hlbín. Multiplayer režim umožní hrať proti ostatným ľuďom,cez internet, miesto hranie s počítačom riadenými znaky ako je tomu v režime prejedného hráča vlastný herný mód. V dôsledku dvojaký deje predchádzajúceho Warcrafthry, môže príbeh chápať jedine, ak používate správne dejov jednej z kampaní vpredchádzajúcich hrách, je kampaň orkov na Warcraft: Orcs & Humans a ľudskékampane na oboch Warcraft II: Tides of Darkness a Warcraft II: Beyond the Dark Portal.
Hra sa ukázal byť bestseller a jeden z najviac očakávaných a populárne verziípočítačovej hre všetkých čias s 4,5 miliónmi predaných jednotiek do maloobchodnýchpredajní a viac ako milión predaných kusov počas mesiaca [3]. Warcraft III získal mnohoocenení, vrátane "Game of the Year "z viac ako šiestich rôznych publikácií
Hre Warcraft III sa odohráva na mape rôzne veľkosti, ako sú veľké roviny a polia, s terénne vlastnosti, ako hory rieky, mora, alebo útesy. V režime kampane, mapa sa spočiatku pokryté čiernou maskou, nepreniknuteľná pokrývajúci [5]. Maska je odstránený z oblastí, ktoré boli preskúmané, ale tie, ktoré sú už na dohľad rozsahu jednotky spojeneckej, alebo stavby sú zahrnuté miesto s Fog of War,. i keď terén je stále viditeľná, zmeny, ako je pohyb nepriateľských vojsk a stavebné konštrukcie sú neviditeľné [5] Počas hry hráči musia zriadiť osady získať prostriedky brániť proti iným hráčom a vlakové jednotky, aby preskúmala na mape a útok nepriateľov (počítačom riadené protivníkmi). Existujú tri hlavné zdroje, ktoré sú riadené Warcraft III: .. Zlato, drevo a potravín [6] Prvé dve sú nutné k výstavbe jednotky a budovy, zatiaľ čo potraviny obmedzuje maximálny počet jednotiek sa hráč môže ovládať naraz [ 7]
V hre sa ďalej predstaví naskakuje husia koža, počítačom riadené jednotky, ktoré sú nepriateľské pre všetkých hráčov [8]. Creeps stráž kľúčových oblastiach, ako sú zlaté bane alebo neutrálne budovy a ak je zabitý, poskytujú skúsenostné body, zlato a špeciálnych položiek hráča hrdina. [ 8] Warcraft III tiež predstavil jeden deň / noc cyklus k sérii [9] Okrem toho, že výhody a nevýhody pre určité závody, v noci zakrádajú najviac zaspať, takže v noci vyhľadávanie bezpečnejšie;. Avšak, priama viditeľnosť pre väčšinu zariadení je tiež znížená. Ďalšie drobné zmeny v hrateľnosti boli spôsobené 3D terénu.Napríklad jednotky na útese sa útočný bonus pri útoku jednotiek v nižších nadmorských výškach [2].
V predchádzajúcich hrách Warcraft, boli tam len dva hrateľné rasy, orkov a ľudí, ktorý mal viac podobností ako rozdielov. Ak nedôjde kozmetické zmeny, väčšina Orc jednotky boli zhodné s ich ľudské náprotivky. Vo Warcraft III sa nočný elfovia a nemŕtvi pridané ako hrateľné rasy. [1] Okrem toho, ako v StarCraft, každá rasa má unikátny súbor zariadení, konštrukcia, technológia a základné stavebné metódy.
Okrem toho, Warcraft III pridáva úplne nové jednotky, zvanej hrdinu.
Všetci hrdinovia môžu vybaviť položky na zvýšenie kvalifikácie, obrany, a ďalšie schopnosti. Na úrovni šesť, môže získať hrdina "konečný" zručnosť, ktorá je silnejšia ako tri ďalšie kúzla, že hrdina má. Hrdinovia môžu tiež využiť rôzne prírodné zdroje nájsť po celom mapy, ako sú kontrolovateľné non-charaktery hráčov, a trhy, na ktoré hrdina môže kúpiť použiteľné tovaru. [11] Často (hrať štýlom jeden hrdina jednotky je povinný do tri naraz) rozhodne, kto vyhrá alebo prehrá zápas / Battle.