|
KONSTRUKCIA :DNáčelník má s policajtami hodinu fyziky: "Viete prečo vlak na koľajniciach drnčí? Rozeberieme si problém: Vlak, to je vlastne lokomotíva a vagóny. Vagóny sa len vezú, takže ich zanedbáme. Zostáva nám lokomotíva - to je vlastne motor a kolesá, ostatné je nepodstatné, to zanedbáme. Po koľajniciach idú len kolesá, takže motor tiež zanedbáme. Kolesá si zjednodušíme na jedno koleso, a to je vlastne kruh, všakže. Kruh, to je pí er na druhú. Pí je konštanta, tú zanedbáme a zostane nám er na druhá, čo je vlastne štvorec. A čo robí štvorec, keď sa točí? Drnčí.. " |
VAJKA :DPlava chlapik v mori,zrazu ho nieco potiahne za vajka a pyta sa ho:"Plus dve,alebo minus dve?"Chlapik sa zazenie a plava dalej.O chvilu ho zase nieco potiahne a pyta sa:"Plus dve,alebo minus dve?"Chlapik sa zase zazenie a plava dalej.No onedlho opat:"Plus dve,alebo minus dve?"Chlapika to uz nahneva,tak povie minus dve.Vyjde z vody a pozera,ze zrazu ma styri vajka."No co",pomysli si,"skocim do vody a ked ma to potiahne,tak poviem minus dve a vsetko bude ok."Tak skoci do vody plava a plava,zrazu ho nieco potiahne a pyta sa:"Plus styri,alebo minus styri?" |
HRA AKO VÝZNAMNÝ VÝCHOVNÝ PROSTRIEDOKHra je dôležitou súčasťou ľudského života. Pomocou nej už od narodenia spoznávame svet a učíme sa základným potrebám. Stretávame sa s ňou v každodennom živote a považujeme ju za samozrejmú súčasť nášho života. Hra sprevádza ľudstvo od jeho vzniku, čo dokazujú aj rozličné historické pramene. Už v starovekom Ríme sa hra stala priamou súčasťou výchovy a vzdelávania. Súkromné rímske školy poskytujúce elementárne vzdelanie dokonca niesli názov ludi – hry. Veľkú pozornosť venoval hre aj Jan Amos Komenský vo svojich dielach (Informatorium školy materskej, Škola hrou, Vševýchova). Hru začlenil do svojej pedagogickej sústavy a pokladal ju za rovnako dôležitú pre zdravý vývin ako výživu a spánok. Hru považoval za prirodzený prostriedok na výchovu vôle, charakteru, rozvoj rozumových schopností dieťaťa, rozvoj reči, myslenia a fantázie. Hry sú súčasťou všetkých činností vo výchove mimo vyučovania. V školskom klube detí je hra najdôležitejšou činnosťou. |