blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG lacike
ČLÁNKY
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
-Lacike-



assasins creed
pridal -Lacike- 16.8. 2009 o 21:34

Úvod

V hre sa pohybujete len v rámci piatich lokácií. Máte k dispozícii tri mestá (každé má tri časti a jednotlivé časti sa otvárajú postupne ako budete postupovať príbehom), tábor, kde je pevnosť vášho bratstva a kráľovstvo, otvorené priestranstvo spájajúce mestá, kde si môžete vychutnať jazdu na koni. Oblasť kráľovstva potrebujete na presun medzi jednotlivými mestami, no to len na začiatku. Keď vstúpite do štvrtej časti hry (čiže ste už splnili po jednej vražde v každom meste), máte možnosť pri opúšťaní lokácie cestovať priamo do vami zvolenej oblasti. Kráľovstvo vám teda zostáva ako ľubovoľná lokácia, do ktorej už potom nemusíte chodiť, ak nechcete zbierať bonusy, alebo jazdiť na koni.

Mapa
V každej oblasti, v ktorej sa pohybujete, máte k dispozícii mapku. No najprv je zahmlená a aby ste ju odokryli, musíte sa rozhliadnuť po okolí. Znamená to, že vyleziete na vysokú vežu (budovu, strechu, kupolu – súhrnne tieto miesta označujem ako Rozhľadňa) a tam sa rozhliadnete. To vám vždy odokryje detailne časť mapy v okolí Rozhľadne. Zároveň vám ukáže v jej okolí (v mestách) aj body s civilistami v ohrození a tiež aj miesta pre pátranie po informáciách o vašom cieli. Je to inak dobrovoľná akcia, ktorá je len na vašu pomoc a nemusíte to robiť. No navštívenie každej rozhľadne v oblasti sa ráta ako bonus.

Vlajky a templári
Ako ďalší bonus môžete zbierať vlajky a zabíjať templárov. Templárov je celkovo v hre 60, najviac ich je v Kráľovstve, kde ich je až 30 a v jednotlivých častiach miest je vždy len pár Templárov. Je to len bonus, takže nie je nevyhnutné ich zabíjať. No keď sa k nim dostanete dosť blízko a zbadajú vás, tak vás automaticky napadnú, bez ohľadu na váš momentálny stav (prenasledovaný, či v utajení). Taktiež sú v každej oblasti rozmiestnené na rozličných miestach vlajky (pre jednotlivé oblasti iné), ktoré sú tiež ľubovoľným bonusom a je na hráčovi, či sa mu chce trápiť s ich kompletným hľadaním.

Civili v ohrození
Jedine v mestách (Damask, Acre, Jeruzalem) narazíte na civilov (ženy, mnísi, učenci), ktorých obťažujú vojaci. Buď vám miesto s týmto incidentom označí na mape rozhľadňa, alebo na nich proste narazíte sami (v blízkosti počujete hlasy vojakov a prosby civila). Tu je to prosté, zabite vojakov a oslovte civila, ktorý vám poďakuje. Ak sú v okolí aj iní vojaci, ktorí len prechádzajú, tak sa samozrejme pridajú do boja, no keď všetkých vojakov zabijete, automaticky sa vám status z „prenasledovaný“ zmení na „v utajení“. Zachraňovať civilov nemusíte, opäť je to voliteľná, dobrovoľná činnosť. Za každého zachráneného dostanete odmenu. Buď nabehne banda bitkárov, alebo skupina učencov. Učencov môžete využívať na nenápadný presun. Aj do strážených miest, kam vás vojaci nepustia, majú učenci vstup voľný a vy sa tam s nimi môžete dostať. Bitkári vám zas pomáhajú pri prenasledovaní. Keď za vami bežia vojaci, tak ich chytajú za ruky a trochu ich zdržia, čím vy získate náskok. Zároveň to môžete využiť na zabitie vojakov skrytou čepeľou (okamžité zabitie, ak to vyjde), pretože sa v tej chvíli nemôžu brániť. Taktiež takto dokážu zadržať aj váš cieľ, ak pred vami uteká a má smolu, že beží práve popri takýchto bitkároch.

Informácie
V každej časti mesta máte vždy jeden cieľ, ktorý musíte zabiť. Aby ste získali povolenie z kancelárie bratstva (vždy jedna na jedno mesto, čiže pre všetky tri časti mesta tá istá). Stačí vám získať pár informácií, no ako bonus a zároveň pre bližšie osvetlenie príbehu ich môžete odhaliť všetky. V každej časti mesta (teda vždy pre jeden cieľ) je vždy 6 možností pátrania a za každú splnenú získate vodítko k cieľu (informáciu o jeho aktivitách, pohyboch, mapky s pozíciami stráží, nákresy vhodných ciest). Aby ste dostali informáciu, musíte buď splniť nejakú úlohu pre vášho informátora (rozbiť obchodnícky stánok; v časovom limite zozbierať pár vlajočiek rozhodených okolo informátora; v časovom limite zabiť nenápadne, bez vyvolania poplachu označených vojakov na ulici, alebo lučištníkov na strechách; alebo odviesť informátora do bezpečia a zabiť tých, čo sa budú snažiť zabiť jeho), alebo niekoho okradnúť, špehovať rozhovory pre informácie , alebo informáciu z niekoho vymlátiť.

Úkryty
Keď niečo vyvediete, získate status prenasledovaného (červený symbol) a naháňajú vás všetci vojaci, ktorí vás zbadajú. Aj keď sa im stratíte v nejakej uličke, alebo na streche a na okolí niet nikoho, máte status prenasledovaného, no nevideného (žltý symbol) (neviem to lepšie popísať, proste vás hľadajú, ale nevidia). Vtedy sa môžete stratiť (síce trochu nelogické) tak, že vleziete do altánku na strechách, skočíte do kopy sena, zamiešate sa medzi učencov, alebo si sadnete na lavičku. Tieto akcie môžete spraviť jedine vtedy, keď vás nevidí žiadny vojak, inak automaticky vyskočíte z altánku, či sena a nesadnete si na lavičku. Keď sa takto schováte, tak sa vám po chvíli zmení ikona a vojaci magicky zabudnú, že koho to hľadali.

Pohyby
Bežne ste v nenápadnom móde, kedy sa pohybujete pomalšie a máte iné možnosti akcií. Takto si vás stráže veľmi nevšímajú, no aj tak môžete pritiahnuť pozornosť. Znížiť ju môžete úkrytom, alebo nenápadnou chôdzou (medzerník). Nápadný mód, priťahujúci pozornosť, máte pri držaní pravého tlačidla myši. Vtedy utekáte rýchlejšie (ešte rýchlejšie bežíte s medzerníkom), môžete loziť po stenách a chytať a hádzať nepriateľov.

Zbrane
Postupne ako ste povyšovaný za splnené úlohy, získavate nové zbrane a nové techniky boja, ktoré si môžete vždy natrénovať na nádvorí vašej pevnosti. Máte klasický meč a neskôr dýku, s ktorými bojujete. Ďalej máte vrhacie nože a skrytú čepeľ. Vrhacie nože oceníte najmä v neskoršej časti hry, kde nimi budete zabíjať lučištníkov na okolitých strechách, keďže v týchto fázach hry sú už stráže pozornejšie a nemusíte sa tak za nimi naháňať. Samozrejme sa dajú použiť aj na bežných vojakov, no musí byť medzi vami istá vzdialenosť, takže sú vhodnejšie na lučištníkov. Zabitie vrhacím nožom je rovnaké ako skrytou čepeľou, čiže nevyvolá poplach. Počas misie si vrhacie nože môžete dopĺňať tak, že okradnete darebákov chodiacich po uliciach. Neviem, ako ich presnejšie popísať, ale spoznáte ich; veľkí, statní chlapi, ktorých môžete zamerať ako vojakov (klávesa „F“) a potom ich okradnúť (Shift). Skrytá čepeľ je veľmi užitočná, pretože bežne nielenže nevyvolá poplach, ale tak ako vrhací nôž zabije nepriateľa jednou ranou. Musíte byť samozrejme nenápadný a dostať sa k nepriateľovi nevidený. Ak nie je nepriateľ v strehu, môžete ho zabiť aj priamo zoči voči, no vtedy si to všimnú okolití vojaci (hodí sa pri záchrane civilov, kedy sa takto môžete zbaviť najsilnejšieho nepriateľa a je vám jedno, že vás zbadajú, keďže vás boj aj tak neminie.) Ak visíte niekde zachytený zo strechy či múra a máte pripravenú skrytú čepeľ, môžete tiež takto počkať na cieľ pod vami a spraviť rýchle zabitie zvrchu. Ak sa dá nepriateľ na útek, môžete ho prenasledovať a v behu použiť skrytú čepeľ, čím na neho skočíte a zabijete ho (samozrejme to priťahuje pozornosť). Výhodu má aj pri boji nablízko. Ak nepriateľa chytíte a hodíte, že spadne na zem (alebo ho pri blokovanom útočení „Counter kill“ zhodíte na zem), rýchlo si zmeňte zbraň za skrytú čepeľ a jedným úderom ho na zemi dorazíte. Ak máte dosť života, dá sa to využiť aj pri viacerých nepriateľoch keď, utŕžite pár rán, ale všetkých ich takto pozhadzujete a pozabíjate.



Časť 1


Po prvých zmätených záberoch sa preberáte v nejakom laboratóriu. Ste Desmond Miles. Kedysi vás vychovávali na nejakej farme ako vraha, no utiekli ste a snažili sa viesť normálny život. Pracovali ste ako barman, než vás uniesli. Tu sa o vás starajú doktor Warren Vidic a jeho asistentka Lucy Stillmanová. Povedia vám, že pátrajú po niečom, čo je vo vašej pamäti. Nie je to vaša spomienka, ale spomienka vášho predka. Zistili, že cez genetický kód sa ukladajú popri ostatných informáciách aj spomienky vašich predkov. Vynašli stroj, pomocou ktorého sa môžete dostať do týchto spomienok. Vaše podvedomie však blokuje danú spomienku a tak musíte prežiť významné momenty života vášho predka, aby ste sa k danej spomienke dostali. Vašim predkom bol Altair Ibn La-Ahad, vrah z Bratstva vrahov. Spustia vám cvičný program, aby ste sa zorientovali vo fungovaní stroja.

Úkony postavy ovládate cez štyri body, hlava (E), pravá ruka (myš), ľavá ruka (shift) a nohy (medzerník). Najprv sa len poobzerajte (myškou). Potom musíte prejsť pokojne davom. To využijete, keď chcete odstrčiť ľudí, čo vám blokujú cestu, ale nechcete byť nápadný. Ak do nich proste vrazíte, tak im zhodíte džbány, čo majú na hlavách. Stlačte shift a držte ho. Prejdite pomedzi nich a Altair bude pokojne odsúvať postavy bokom. Ďalej sa naučíte využívať dva módy, nenápadný a nápadný. Nenápadný znamená, že sa pohybujete pomalšie a akcie k dispozícii sú menej budiace pozornosť. Tento mód máte bežne. Pri stlačení pravého tlačidla myši ste v nápadnom móde, kedy môžete behať, skákať a bojovať. Choďte k postave pred vami v nápadnom móde, chyťte ju (shift) a hoďte ju do kruhu (šípkou nasmerujte, kam postavu hodiť). V nápadnom móde sa hýbete bežne rýchlejšie a keď k tomu stlačíte aj medzerník, utekáte. Dobehnite do kruhu skôr, než postava vedľa vás. Ďalej trocha akcie. Zamerajte sa na postavu (F), zvoľte si ukrytú čepeľ (2), zájdite k nej a zabite ju (ľavé tlačidlo myši). Objaví sa druhá postava, ktorá keď nájde mŕtvolu, začne byť podozrievavá. Tu sa naučíte, ako sa skrývať. Ukážte sa jej a jej podozrenie sa zmení na útok na vás. Vylezte po rebríku na strechu a schovajte sa do altánku. Postava vás nevidí a keď sa vám zmení ikona, tak ste opäť nebadaný. Čiže ide o to, stratiť sa z dohľadu a ukryť sa. Ďalšia finta je splývanie s davom (medzerník). Držte medzerník a prejdite so sklonenou hlavou pomedzi vojakov do kruhu za nimi. Takto sa snažíte chovať nenápadne a zdá sa, že to zaberá. Ďalej využite svoj pohľad vraha (E), ktorý však funguje, len keď vás nik nehľadá, ani nepodozrieva a uvidíte postavy vo farebných odtieňoch. Biele sú informácie, modré sú spojenci, červené nepriatelia a žlté sú vaše ciele na zabitie.

Teraz trocha praktickejšieho tréningu. Nahráva sa prvý, najstabilnejší blok vašej pamäte. Uvidíte, že váš predok bol jeden z najlepších vrahov, no pýcha ho zaslepila. Na misii s ďalšími dvoma vrahmi zabil nevinného, čo je proti pravidlám. No pokračuje sa ďalej. Preskočte pár trámov a zabite vojaka stojaceho chrbtom k vám. Vstúpte do haly, kde sa poniže objaví skupina templárov. Príde aj ich vodca, Robert de Sable, zaprisahaný nepriateľ vrahov. Po rozhovore len zlezte dole, pokúste sa zabiť Roberta a v scénke uvidíte, že Robert je nad vaše sily. Ušetrí vás len, aby ste mohli odniesť odkaz vášmu vodcovi a vyhodí vás von. Pomocou lešení a skál povyskakujte hore z haly, v ktorej sa objavíte. Hore ešte vylezte po úchytkách na stene a dostanete sa do mesta.

Vaša pamäť vás presunula ďalej, do Masyafu, sídla vášho Bratstva. Po vstupe do dediny vás osloví váš známy. Máte sa hlásiť u vášho majstra, Al Mualim vás už očakáva. Vybehnite až hore do vašej pevnosti a na poschodí zájdite za vodcom. Je rozhorčený z vášho chovania. Jeden z bratov, ktorí zostali uväznení s Robertom, sa vrátil aj s artefaktom. Druhý brat je mŕtvy a z jeho smrti viní vás. Rozhovor preruší sluha, ktorý donesie správy o tom, že Robert a templári napadli dedinu. Máte ísť pomôcť vašim ľuďom. Zbehnite dole do dediny a bojujte s nepriateľmi. Prebojujte sa až dole k vstupu do dediny. Tam je však priveľa nepriateľov a automaticky sa vrátite so svojimi druhmi do pevnosti.
V pevnosti vylezte rebríkom napravo na vežu za mužom, ktorý vás tam zavolal. Hore sa postavte na plošinu napravo. Keď váš vodca dohovorí s Robertom, prikáže vám skočiť v ústrety smrti. Teraz sa naučíte „skok viery“. Skočte vpred (pravé tlačidlo a medzerník) a dopadnete dole do sena (takto si neraz počas hry skrátite cestu z veží). Dole musíte prejsť nenápadne do veže nad bránou. Prejdite po trámoch nad priepasťou. Dostanete sa k veži. Vylezte po veži až nahor. Je to celkom ľahké, len sa občas treba posunúť, či skočiť aj do bokov. Hore preseknite dosku a uvoľníte brvná, ktoré zničia Robertovu armádu. Potom ste naspäť s Al Mualimom. Je vďačný za vašu pomoc, no za vaše skutky, ktoré priniesli nepriateľov do vašej dediny a za vaše prečiny proti pravidlám vás zabije.

Preberáte sa opäť v laboratóriu. Lucy a Warren si odídu pohovoriť do vedľajšej miestnosti. Napravo je vaša izba. Vojdite do nej a prejdite do kúpeľne. Naľavo máte možnosť interakcie. Vypočujte si cez ventilačnú šachtu ich rozhovor. Keď skončia, vráťte sa do hlavnej sály. Keď Warren odíde, pohovorte si trikrát s Lucy. Potom sa vráťte do vašej izby a pospite si v posteli.



Časť 2


Abstergo, Masayf

Keď sa preberiete, pokecáte si s Warrenom. Potom ho nasledujte do hlavnej sály a dobrovoľne si ľahnite na stôl. Pokračujte v skúmaní pamäti. Opäť ste Altair. Váš vodca vás nezabil, len zariadil, aby to tak vyzeralo. Zbavil vás vašej hodnosti, aj vašich zbraní. Ste opäť novic a musíte sa zase vypracovať. Vie, že ste schopný a vaša smrť by bola plytvaním vaším talentom, no musíte pochopiť opäť to, čo ste na výslní ignorovali. Najprv musíte odhaliť zradcu vo vašich radoch.
Vybehnite do dediny. Pri bráne si pohovoríte s mužom, kde si pripomeniete, že informácie sa získavajú kradnutím, špehovaním a vyhrážaním. Najprv zájdite na označené miesto na trhu, kde stoja dvaja muži. Sadnite si neďaleko na lavičku, zamerajte si ich (F) a vypočujte si ich rozhovor (E). Zistíte, že s templármi zrejme spolupracoval Masum, no niekto mu pomáhal. Vymenil si list s predavačom košov. Zájdite za predavačom košov. Zamerajte si ho (F) a keď dohovorí, vyberie sa preč. Sledujte ho, priblížte sa k nemu a ukradnite mu z vrecka list (shift). Dozviete sa, že za tým stál naozaj Masum. Ten je teraz v centre dediny, kde káže proti Al Mualimovi. Zájdite za ním, zamerajte si ho (F) a keď dohovorí, tak ho sledujte. Potrebujete ho dostať mimo dohľadu ostatných. Našťastie vie, že ho potrebujete vypočuť, tak sa dobrovoľne odoberie do odľahlej časti. Sledujte ho a keď budete sami, tak ho zbite. Prizná sa, že spolupracuje s Templármi a to dokonca z presvedčenia. Spolu s Masumom sa prenesiete za Al Mualimom, ktorý ho vypočuje a zabije. Vy dosiahnete za toto prvý stupeň vraha a môžete nosiť meč a skrytú čepeľ. Máte zabiť deväť ľudí. Prvým z nich je Tamir, ktorý žije v meste Damask. Vyjdite von z pevnosti a na nádvorí vás osloví muž, aby ste si zatrénovali s nováčikmi. Dostanete základné rady v boji s mečmi. Keď vás to omrzí, ukončite tréning.
Už len zájdite k bráne vedúcej z mesta. Za bránou si vezmite koňa a pokračujte po ceste. Nacvičte si cval, kráčanie a skok cez prekážky. Pokračujte cestou, až do kráľovstva.

 

Kingdoom

Kráľovstvo je oblasť rozkladajúca sa medzi Masayfom a mestami Damask, Jeruzalem a Acre. Pocválajte cestou dole a dorazíte po chvíli k vysokej veži. Zosadnite z koňa a vylezte na vežu, až na jej úplný vrch. Rozhliadnite sa (synchronizácia mapy a pohľadu /E/). Tým sa vám zobrazí mapa v okolí veže. Aby ste si skrátili cestu, choďte na trám, ktorý z veže trčí a skočte z neho dole, do sena. Zároveň ste v sene ukrytý, ak ste si predtým rozoštvali vojakov. Časť kráľovstva je momentálne uzavretá, tak by som nechal jeho prieskum na neskôr, ale je to len na vás. Keď sa rozhodnete pokračovať, len precválajte cestou k vyznačenému miestu a vstúpte do mesta Damask.


Damask (Poor District)

9 rozhľadní, 12 civilov v ohrození, 33 vlajok, 3 križiaci.

Pred mestom sa neďaleko brány stretnete so skupinou vojakov, ktorí obťažujú civilistu. V každom meste máte možnosť pomôcť civilistom v problémoch s armádou. Toto prvé stretnutie je cvičné a neráta sa do počtov záchran. Zamerajte sa na skupinu (F) a napadnite ich. Zabite ich. Keď v rámci takejto úlohy zabijete nepriateľov, automaticky sa vám zmení status z prenasledovaného na nenápadného (len sa zbytočne dlho nezdržujte pri telách, ak sa objaví ďalšia stráž). Po boji oslovte zachráneného civilistu a dostanete odmenu. Tentokrát je odmena vo forme štyroch učencov. Učenci chodia pomaly po meste a nikto si ich nevšíma. Môžete sa ukryť medzi nich a kráčať nenápadne spolu s nimi (medzerník). Takto sa môžete ľahko dostať do mesta. Druhý spôsob je vyliezť po stene pri bráne hore k oknám, preliezť až nad bránu a za roh pod bránu, spustiť sa dole na trámy nad bránou a po nich preskákať na druhú stranu. Opäť preliezť za roh a skokmi do bokov sa dostanete bezpečne mimo stráže pri bráne.

V meste si vylezte na jednu z veží a rozhliadnite sa. Tým získate na mape polohu miestnej kancelárie bratstva. Môžete si prezrieť všetkých 9 veží pre odkrytie celej mapky a odhalenie zaujímavých bodov. Potom sa venujte vyšetrovaniu a získavaniu informácií.

Pátranie
1. Kradnutie na severe. V uličke si nájdite dvoch mužov a zamerajte sa na nich. Keď ten, čo má doručiť list, vykročí, sledujte ho a ukradnite mu list. Zistíte, že Tamir očakáva dodávku zbraní zo Souk Al-Silaah, ktorá je aspoň pre tisíc mužov.
2. Informátor na severozápade. Oslovte muža na streche označeného domu. Vie o niekom, kto má pre vás informácie, no musíte sa k nemu dostať rýchlo. Máte časový limit. Šikovným behom po strechách sa k nemu dostanete rýchlo. Oslovte ho a dostanete typ, aby ste si spravili v meste priateľov a získali tak pomoc.
3. Zastrašovanie na juhozápade. Nájdite muža, čo reční a chváli Tamira. Zamerajte sa na neho. Keď doreční, pôjde do opustenej uličky. Zbite ho a zistíte, že nepracuje pre Salah al-Dina, ako ste si mysleli, ale pre niekoho iného. Podstatnejšie je, že ste zistili, že prišiel osobne dozrieť na práce.
4. Špehovanie na juhu (v centre). Na trhu si sadnite na lavičku a vypočujte si rozhovor dvoch mužov pri stánku. Dozviete sa o trámoch nad trhom, ktoré vám môžu poskytnúť dobrý prístup.
5. Eskort na juhovýchode. Nájdite muža, po ktorom idú nepriatelia. Poprosí vás, aby ste ho odprevadili pár blokov na východ. Odveďte ho tam a cestou zabite pár nepriateľov, ktorí vás napadnú. Keď ho odprevadíte k bráne, povie vám, že Tamir zvolal stretnutie na trhovisku.
6. Kradnutie na východe. Na východnom trhu sú dvaja muži. Zamerajte sa na nich a keď ten s listom vykročí preč, ukradnite mu ho. Dozviete sa o ľahkom prístupe cez strechy.

Tamir
Keď máte všetko, čo potrebujete (teda minimálne dve pátrania kompletné), tak sa vráťte do kancelárie Bratstva. Dostanete povolenie zabiť Tamira. Choďte na centrálne trhovisko a uvidíte scénku s Tamirom, ktorý zabije obchodníka za to, že mu namietal. Po scénke sa začne prechádzať po trhu. Môžete zaútočiť priamo, no vrhnú sa mu na pomoc stráže. Radšej sa pokúste splývať s davom (Blend) a sledujte ho. Keď sa zastaví pri niektorom stánku, tak si pripravte ukrytú čepeľ a zabite ho. Hoci ste to spravili nenápadne, toto nie je Hitman, takže o vás vedia a v celom meste je poplach. Proste vojakom utečte, straťte sa im z dohľadu a ukryte sa niekde, na napravenie statusu hľadaný. Keď ste opäť na chvíľu v bezpečí, tak sa vráťte do kancelárie Bratstva a oznámte splnenie úlohy.

 

Abstergo

Preberáte sa opäť v laboratóriu. Vidic odíde, tak si trikrát pohovorte s Lucy pre nejaké informácie. Potom si ešte môžete pozrieť jej počítač, v ktorom sú tri e-maily. Keď ste dočítali, vráťte sa do svojej izby a pospite si. Keď sa na druhý deň preberiete, zájdite do sály a keď sa Vidic aj Lucy pripravia na svojich miestach, ľahnite si na stroj a hor sa do spomienok.



Časť 3


Masayf

Vráťte sa za Al Mualimom a budete povýšený. Získate dýku a hodnosť prvej úrovne v bratstve. Zároveň sa naučíte (trochu divné, keďže ste to vedeli aj predtým a degradovaním ste to akože stratili) nový bojový trik. Môžete si ho na nádvorí nacvičiť. Blokujte sa (držte pravé tlačidlo myši) a len čo nepriateľ zaútočí, tak vyrazte aj vy (popri držaní pravého, stlačte aj ľavé tlačidlo myši) a zosadíte ho jedným úderom. Napokon vyrazte do Kráľovstva.


Kingdoom

100 vlajok, 12 rozhľadní, 30 Templárov.

Teraz už máte sprístupnenú celú oblasť Kráľovstva, tak, ak máte záujem, môžete sa povenovať bonusový veciam. Inak len smerujte na juhozápad do mesta Acre.

 

Acre (Poor District)

11 rozhľadní, 12 civilov v ohrození.

Do mesta sa dostanete rovnako, ako do Damasku. Buď preleziete cez bránu, ponad hlavy stráží, alebo stráže pobijete, alebo využijete učencov. Neďaleko brány je prvý civil v ohrození, po záchrane ktorého sa objavia učenci. Keď budete v meste, tak si vylezte na rozhľadňu, poplňte si ľubovoľne vedľajšie úlohy a ohláste sa v kancelárii Bratstva.

Pátranie
1. Informátor na severovýchode. Oslovte muža pri kope sena. Má informácie, no nudí sa, takže aby ste si ich zaslúžili, musíte pre neho niečo splniť. Máte časový limit a musíte pozbierať všetky vlajočky, ktoré rozmiestnil v neďalekej oblasti. Je to jednoduché, pretože vlajočky idú za sebou a nemusíte teda nikam odbiehať a stačí ísť priamo. Keď všetky zozbierate, vráťte sa za informátorom a povie vám, že Garnier de Naplouse sa zdržuje v miestnom špitáli.
2. Informátor na východe. Oslovte muža v bočnej uličke. Chce, aby ste sa zbavili dvoch lučištníkov na strechách, ktorí mu sťažujú prácu. Máte to však urobiť nenápadne. Obaja sú na neďalekých strechách, takže sa k nim len priblížte od chrbta, aby vás nevideli a zabite ich vašou ukrytou čepeľou, tak nenarobíte rozruch a ani telá nepadnú dole. Oznámte splnenie úlohy a informátor vám dá mapku vnútra špitálu, kde sú zakreslené pozície lustrov a Garnierových pacientov.
3. Kradnutie v centre. V centre mesta je strážená ulička, ktorá je krytá strechou. Nenápadne sa do nej môžete dostať tak, že vyleziete na strechu a dierou v streche sa dostanete do uličky. Môžete sa tiež kľudne prebojovať cez stráže. V uličke si nájdite dvoch mužov a keď sa dorozprávajú, ukradnite jednému z nich list. Zistíte, že Garnier mal napojenie na Tamira v Damasku a je spojený aj s niekým v Jeruzaleme.
4. Zastrašovanie na juhu. Nájdite muža rečniaceho pred bránou budovy a zamerajte sa na neho. Keď odíde bo bočných ulíc, zbite ho. Muž vám prezradí, že Garnier mučí zdravých ľudí, nie je to žiadny liečiteľ. Veľkú pozornosť venuje svojim pacientom, takže keď je pri nich, je to vhodná doba na váš útok.
5. Informátor na juhozápade. Oslovte muža skrývajúceho sa pri hradbe. Jeden vojak ho odhalil a chce ho zabiť. Máte sa o neho postarať. Nájdite na ulici označeného vojaka a zabite ho. Vráťte sa za mužom a povie vám, že Garnier sa skrýva v špitáli. Prístup doň majú len stráže a učenci.
6. Špehovanie na severozápade. Sadnite si na lavičku a vypočujte si rozhovor dvoch vojakov. Zistíte, že niektorí strážci na streche špitálu sa ulievajú z práce a tak by sa tadiaľ dalo dostať nepozorovane dnu.

Garnier de Naplouse
Keď dokončíte prieskum, ohláste sa v kancelárii bratstva. Dostanete povolenie zabite Garniera. Zájdite do špitálu. Buď tam prelezte cez strechu, alebo vstúpte hlavným vchodom pomocou učencov. Vo vstupnej hale uvidíte scénku. Potom sa už môžete vydať do akcie. Dávajte si pozor na niektorých pacientov, sú šialení a občas do vás strčia, keď ste blízko pri nich (ale len do vás, do nikoho iného, sú to šialenci) a to naruší vaše krytie. Do zadných častí sa teda dostanete buď opatrne v krycom móde, alebo po trámoch a lustroch nad vami (to sa mi zdá najhoršia varianta, najskôr ma odhalili), alebo pomocou učencov (čo je najlepšie, lebo si vás nevšímajú ani stráže, ani šialenci). Nemusíte ísť priamo za Garnierom. On chodí postupne dookola po všetkých ležiacich pacientoch, takže vám stačí nájsť si nejaké vhodné miesto a počkať. Keď sa Garnier priblíži, tak sa od neho držte v krycom móde trochu ďalej. Keď sa začne venovať nejakému ležiacemu pacientovi, je vaša chvíľa. Prídite k nemu odzadu a bodnite ho. Potom treba utiecť. Môžete vyliezť na trámy nad vami a uniknúť von otvoreným oknom, alebo proste vybehnúť hlavným vchodom. Na ulici sa zbavte prenasledovateľov, ukryte sa a keď skončí bezprostredný poplach, presuňte sa naspäť do kancelárie bratstva.

 

Masayf, Kingdoom

Al Mualim vás opäť povýši a získavate vrhacie nože. Môžete si ich precvičiť na nádvorí pevnosti, tak ako aj predošlé zbrane. Tiež získate novú schopnosť napádania (pasovania sa), ktorá vám umožní odstrkovať ľudí počas rýchleho behu a tým sa vám urýchli cesta a znižuje šanca na pád. Potom opustite Masayf, prejdite Kráľovstvom a vstúpte do oblasti mesta Jeruzalem.


Jeruzalem

9 Rozhľadní, 12 civilov v ohrození.

Pred bránou Jeruzalema naľavo zachráňte civilistu a dostanete k dispozícii učencov. Vstúpte do mesta jedným z troch známych spôsobov, učenci, boj, alebo lozenie po hradbe a bráne.

Pátranie
1. Informátor na východe. Máte odviesť informátora k bráne, pretože po ňom idú nepriatelia. Cestou vás dvakrát napadnú, tak ich zabite. Pri bráne ho oslovte a dostanete mapu s možnými únikmi Talala, ktorý pri boji radšej uteká, než bojuje.
2. Vypočúvanie na východe. Neďaleko vstupnej brány reční muž. Zamerajte sa na neho a keď odíde, zbite ho. Zistíte, že v skladisku zadržiava Talal otrokov, ktorých posiela do Acre.
3. Informátor v centre. Chlapík chce, aby ste opäť pozbierali zástavky v stanovenom čase. Keď ich pozbierate, povie vám, že Talalovi muži sú mu veľmi oddaní a sú ochotní sa obetovať, aby mal čas utiecť.
4. Kradnutie na juhu. Ukradnite chlapíkovi mapu, ktorá vám ukáže rozmiestnenie stráží Talala.
5. Informátor v centre. Chlapovi videli tvár, tak sa máte zbaviť tých, čo po ňom idú. Zabite nenápadne dva označené ciele na neďalekom trhu a vráťte sa. Povie vám, že otrokár Talal sa zdržiava na severe.
6. Špehovanie na severe. Vstúpte do kostola. Musíte zabiť stráže, ktoré vám odopierajú vstup, alebo použiť učencov. Vnútri si sadnite napravo na lavičku a vypočujte si rozhovor dvoch mužov. Zistíte, že Talal je dobrý strelec a ak by mal bojovať, tak sa bude snažiť zväčšiť vzdialenosť medzi sebou a cieľom, aby mohol strieľať.

Talal
Keď získate potrebné informácie, zájdite do kancelárie Bratstva. Keď dostanete povolenie na akciu, vyrazte do severovýchodného rohu mesta k veľkému skladisku. Za múry sa dostaňte buď cestou po strechách, alebo pomocou učencov. Vnútri vstúpte do skladiska. Je to pasca. dvere sa zavrú a čaká vás krátky rozhovor s Talalom. Prejdite do centra skladiska a tam sa postavte do kruhu svetla. Zabite všetkých bojovníkov, ktorých na vás pošle. Potom vylezte hore, kde stál, zabite lučištníka a vylezte hore rebríkom na strechu. Teraz ho už len prenasledujte. Nezdržujte sa s ostatnými vojakmi. Bežte za ním so skrytou čepeľou a keď ho dostihnete, tak ho môžete zabiť jedným ťahom. Ak ste zachránili všetkých civilov v meste, tak ho môžu darebáci, ktorí vám pomáhajú, zastaviť, čím máte výhodu a môžete ho hneď dostať. Inak ho prenasledujte a napokon zabite. Po boji sa zbavte prenasledovania a vráťte sa do kancelárie bratstva.

 


Abstergo

Opäť sa preberáte v laboratóriu. Keď Vidic odíde, opäť si môžete dvakrát pohovoriť s Lucy a dozvedieť sa niečo nové o tom, čo sa deje. Po rozhovore sa vráťte do svojej izby a zbadáte, že tam zrejme niekto bol. Prezrite si šatník a nájdete prístupový kód. Ľahnite si spať.

 

Časť 4


Masayf

Opäť ste za svoju dobrú prácu povýšený. Získavate rukavice, ktoré vám umožnia zachytiť sa objektov pri väčších skokoch. Proste keď padáte na zachytiteľný objekt, stlačte shift. Tiež sa naučíte nový chvat, prielom zachytenia. Natrénujte si ho na dvore. Keď vás nepriateľ chytí, tak vás hodí o zem, či o stenu. Teraz stlačte shift a prerušíte mu akciu vášho odhodenia.


Damask (Rich District)

10 rozhľadní, 10 civilov v ohrození.

Pátranie
1. Informátor na severe. Chlapík chce, aby ste zničili stánky dvom obchodníkom, pretože lakomci predávali pokazené mäso a zomrelo preto už pár detí. Sú to dva neďaleké, označené stánky. Zájdite k nim, chyťte nejakú osobu, najlepšie vojaka a hoďte ho do stánku. Tým ho zničíte. Keď zničíte oba, utečte pred vojakmi (ak aj hodíte civila, zabijete ho a znížite si tým synchronizáciu a zároveň si tým popudíte vojakov proti sebe), zbavte sa statusu prenasledovaného a v časovom limite sa vráťte za informátorom. Dostanete správu, že robotníci zabudli pri komnatách kráľa obchodníkov lešenie, ktoré by vám mohlo pomôcť dostať sa do komnát.
2. Informátor na severozápade. Klasické zbieranie vlajok v časovom limite. Za odmenu získate informáciu o tom, že na nádvorí paláca obchodníckeho kráľa je fontána, na ktorú sa dá vyliezť.
3. Zastrašovanie na západe. Na nádvorí reční chlap, ktorý vychvaľuje obchodníckeho kráľa. Zamerajte sa na neho, nasledujte ho do bočnej uličky. Musíte prejsť cez stráž, tak ich buď zabite, alebo použite učencov, ktorých ste získali za záchranu civila. Dostihnite ho a zbite ho. Zistíte, že vhodným momentom na útok by mohla byť doba, keď bude na oslave hovoriť k ľuďom.
4. Kradnutie na juhozápade. Na trhu sa zamerajte na dvoch mužov. Keď sa rozídu, ukradnite jednému z nich list. Zistíte, že obchodnícky kráľ sa chystá usporiadať oslavu.
5. Informátor na juhovýchode. V časovom limite zabite dvoch označených strážcov. Spravte to potichu, aby ste nevyvolali poplach. Vráťte sa po informácie a dostanete mapu s popisom rozmiestnenia stráží v paláci Abu´la.
6. Špehovanie na východe. Sadnite si na lavičku pri fontánke a vypočujte si rozhovor dvoch mužov. Zistíte, že Abu'l sa pripravuje na oslavu a dokonca si nakúpil aj víno, hoci mu ho jeho náboženstvo zakazuje.

Abu'l Nuqoud
Zájdite k palácu, okolo ktorého sú už teraz stráže, pretože v ňom prebieha hostina. Prelezte plot pri bráne, lebo vás stráže nepustia, ale už na hlavné nádvorie paláca vojdite normálne pootvorenou hlavnou bránou. Zamiešajte sa do davu a sledujte scénku, v ktorej Abu´l všetkých hostí otrávi. Napravo vylezte na stôl, skočte na drevenú striešku a vylezte tak hore na terasu. Bežte za ním. Začne utekať, tak ho prenasledujte a skokom ho odrovnajte rýchlym zabitím pomocou ukrytej čepele. Bežte za ním a vojakov si nevšímajte, aj ak vám dajú nejakú tú ranu. Keď ho zabijete, tak len utečte vojakom, zbavte sa štatútu prenasledovaného a vráťte sa do kancelárie bratstva.

 

Masayf

Opäť ste za svoju dobrú prácu povýšený, ovládate lepšie meč a máte novú schopnosť uhýbaniu sa úderom. Pri blokovaní sa mečom stlačte medzerník a je to. Vydajte sa do ďalšieho mesta.


Acre (Rich District)

11 pozorovateľní, 9 civilov v ohrození.

Problémom tu môže byť katedrála, na ktorú sa ťažko lezie. Choďte z prednej strany, kde sú dvere, pred ktorými káže muž. Vylezte nad dvere. Napravo skočte na rímsu povyše vás a hneď zase naspäť naľavo na rímsu nad vami (opäť visíte nad dverami, ale vyššie). Pokračujte cez kruhové okno hore. Keď ste už na streche, na veže vyleziete ľahko.
Po preskúmaní už toľkých miest sa určite objavuje u hráča otázka: aká hrozná choroba postihla túto krajinu? Prečo sú všetci neplodní? Nikde žiadne dieťa, ani mladí ľudia, len dospelé osoby a starci.

Pátranie
1. Informátor na juhu. Klasické zbieranie vlajok v časovom limite. Za ich zozbieranie od informátora zistíte, že William a kráľ Richard sa rozišli v zlom a v citadele sú už len Williamovi verní.
2. Informátor na juhu. Máte zabiť troch lučištníkov na strechách a musíte to spraviť potichu. Nič ťažké, len sa hýbte pomaly, aby ste k nim nevbehli, keď ich zbadáte, vystriehnite si, keď sa pozerajú inam, dobehnite k nim a skrytou čepeľou sa ich zbavte. Za odmenu vám dá informátor mapu s pozíciami Williamovych ostatných lučištníkov.
3. Informátor na severozápade. Chlapík chce, aby ste zničili stánky dvom skorumpovaným obchodníkom. Sú to dva neďaleké, označené stánky. Zájdite k nim, chyťte nejakú osobu, najlepšie vojaka a hoďte ho do stánku. Tým ho zničíte. Keď zničíte oba, utečte pred vojakmi (ak aj hodíte civila, zabijete ho a znížite si tým synchronizáciu a zároveň si tým popudíte vojakov proti sebe. Ak hodíte vojaka a zabije ho stánok, máte šancu, že nebudete odhalení), zbavte sa statusu prenasledovaného a v časovom limite sa vráťte za informátorom. Dostanete list, z ktorého zistíte, že na Williama môže byť napojený ďalší muž a že Williamovi jeho muži príliš nedôverujú.
4. Informátor na severe. Máte pre neho zabiť dvoch označených vojakov. Zabite ich potichu bez vyvolania poplachu a vráťte sa za ním. Povie vám, že ak vyvoláte poplach v citadele Williama, utiecť môžete jedine cez hradby, pretože brány budú uzavreté.
5. Krádež na východe. Prelezte múr k dvom mužom, vypočujte si ich a jednému ukradnite list (to fakt nebude treba za celú hru kradnúť nič iné? Kľúč na otvorenie brány, zbraň na sfalšovanie dôkazov, čokoľvek, nech to pôsobí variabilne?). Získate informácie o alternatívnej ceste, ktorou sa dá dostať do citadely.
6. Zastrašovanie na juhovýchode. Klasicky sa zamerajte na muža rečniaceho pred katedrálou. Sledujte ho, keď sa vydá preč. Keď budete mať trocha súkromia, zbite ho a zistíte, že William bude dnes vyrušený návštevou kráľa Richarda.

William de Montferrat
Po pátraní po vodítkach sa vráťte do kancelárie a dostanete povolenie zabiť Williama. Zájdite pred jeho citadelu na juhozápade a tam uvidíte scénku, v ktorej sa zhovára William a kráľ Richard. Po scénke vstúpte do citadely spolu s davom ľudí. Vnútri nájdite učencov a pomocou nich sa dostaňte až priamo do časti, kde William hovorí k svojim mužom. Taktiež sa tam môžete dostať cez strechy a hradby, no cestou budete musieť asi zlikvidovať pár lučištníkov, ktorí vás zbadajú (ale aspoň vás nebudú otravovať pri úteku). William hovorí k svojim mužom a ak zaútočíte, napadnú vás všetci. Počkajte si, kým dohovorí. Oni odídu a on sa postaví k stolu. Tu mi prišlo jednoduchšie ísť cez strechu. Zabite ho a utečte pred vojakmi. Brána do citadely sa zavrie, takže vylezte na hradby a z predných hradieb nad bránou skočte dole do sena. Ak vás stále sledujú, zbavte sa statusu prenasledovaného a vráťte sa do kancelárie bratstva.

 

Masayf

Konečne sa dozviete, že títo muži, ktorých zabíjate, sú templári spojení prácou pre Roberta de Sable. Opäť ste povýšený a získavate väčšie množstvo vrhacích nožov. Prejdite do posledného mesta.


Jerusalem (Poor District)

Rozhľadní 6, Civilov v ohrození 8.

Pátranie
1. Informátor na východe. Odprevaďte informátora k neďalekej bráne a cestou zabite niekoľko vojakov, ktorí vás napadnú. Za odmenu dostanete mapku s rozmiestnením stráží.
2. Kradnutie v centre. Zamerajte sa na dvoch mužov a jednému z nich ukradnite mapu s lokáciou popraviska.
3. Špehovanie na juhu. V stráženej oblasti si sadnite na lavičku neďaleko dvoch mužov, vypočujte si ich rozhovor a zistíte, že Majd Addin chystá na dnes popravu.
4. Informátor na juhozápade. Máte pre neho zabiť troch lučištníkov na strechách. V tejto časti mesta sú vojaci nejako prehnane nabudení a poplach vyvolávajú často, takže je bezpečnejšie ich odrovnať z istej vzdialenosti vrhacími nožmi, než skrytou čepeľou. Zistíte od informátora, že Addin sa pred popravou otáča k davu chrbtom, aby prehovoril s väzňom.
5. Zastrašovanie na západe. Zamerajte sa na chlapíka na pódiu a keď zájde do zastrčenej oblasti, zbite ho. Povie vám, že Addin sa chystá odtrhnúť od svojho vodcu Salah Al´Din a pomocou strachu chce vládnuť mestu.
6. Informátor na západe. Máte zabiť dvoch označených vojakov na uliciach. Potichu, takže buď skrytá čepeľ, alebo vrhacie nože. Zistíte od neho, že pár učencov sa chce dostať na popravu, čo by bola vaša šanca.

Majd Addin
Keď ste skončili s pátraním, zastavte sa v kancelárii bratstva pre povolenie na vraždu. Potom zájdite na označené miesto, kde sa chystá poprava. Uvidíte scénku, v ktorej Majd prehovorí k davu a potom sa bude venovať poprave. Keď získate kontrolu, vydajte sa k cieľu. Môžete si zvoliť aj taktiku prebehnúť po strechách a skočiť na popravisko. No jednoduchšie je využiť skupinu učencov. Pomaly k nim zájdite, aby ste nevzbudili pozornosť. Pridajte sa k nim a s nimi prejdete za stráže k popravisku. Môžete s nimi zájsť až hore na popravisko, no ak chcete zachrániť odsúdencov a skôr dokončiť úlohu, odčleňte sa od nich pod popraviskom za strážami, no stále zostaňte krytý modlením sa. (Zachrániť odsúdencov nemusíte všetkých, je to len na vašej dobrej vôli. No ak zabije aj posledného štvrtého, končíte aj vy). Zostaňte skrytý (buď teda pod popraviskom, alebo naboku), ak vás Addin zbadá, hneď vyvolá poplach. Keď sa otočí k odsúdencom, vyskočte na pódium a bodnite ho skrytou čepeľou. Potom môžete utiecť, alebo bojovať, no je tu ohromná skupina vojakov. Tak, či tak, zbavte sa potom statusu prenasledovaného a vráťte sa do kancelárie bratstva.

 

Abstergo

Opäť sa preberáte v laboratóriu. Keď Vidic odíde, vypočujete si pár slov na osvetlenie pozadia spiknutia od Lucy. Potom sa vráťte do svojej izby, inak Lucy neodíde. Keď sa dvere zavrú, môžete ich otvoriť kódom, čo ste minule našli v skrini. Na stole si vezmite Lucyno pero a s ním získate kód do jej počítača a môžete si pozrieť jej e-maily. Potom si ľahnite opäť spať. Keď sa nasledujúce ráno preberiete, choďte do hlavnej sály. Doktor Vidic stojí pri okne. Postavte sa za neho a ukradnite mu z vrecka pero, čím získate kód do jeho počítača. No to až neskôr. Ľahnite si opäť do stroja a ide sa naspäť do minulosti.



Časť 5


Masayf

Dostanete ďalšie dva ciele na zabitie a opäť ste povýšený. Naučíte sa prielom súperovej obrany. Môžete si to precvičiť na nádvorí. Keď sa súper kryje mečom, priskočte k nemu (medzerník) a hneď po vašom kroku zaútočte. Po tréningu sa vydajte za cieľmi.


Damask (Middle District)

Rozhľadní 7, civilov v ohrození 8.

Pátranie
1. Informátor na západe. Musíte v časovom limite dobehnúť na opačnú stranu štvrte a nájsť druhého informátora. Ten vám dá list, z ktorého zistíte, kde sa zdržuje Jubair so svojimi vernými, s ktorými ničia všetky písomné pamiatky.
2. Špehovanie na západe. V malom komplexe si vypočujte rozhovor dvojičiek a zistíte, že Jubair má denné stretnutia so svojimi stúpencami.
3. Kradnutie v centre. Pri rozhľadni sa zamerajte na mužov a potom okradnite ich poslíčka. Získate list, v ktorom zistíte, že Jubairova žena ukryla nejaké knihy a on ich chce osobne spáliť v parku.
4. Zastrašovanie v centre. Zamerajte sa na muža chváliaceho Jubairovo ničenie kníh. Keď odíde, sledujte ho a keď budete bez stráží, zbite ho. Zistíte od neho len to, že Jubair a jeho stúpenci sú fanatici, ktorí chcú zničiť všetky knihy a dokumenty o minulosti, aby zabezpečili lepšiu budúcnosť. To ste už ale vedeli; každý, kto ničí knihy, je fanatik.
5. Informátor na severe. Máte zabiť v časovom limite päť vojakov. Štyria chodia po uliciach a jeden hliadkuje na streche neďaleko informátora. Zabite ich všetkých nenápadne a vráťte sa bez vyvolania poplachu za informátorom. Dostanete mapu s miestom, kde chce Jubair páliť knihy.
6. Informátor na západe. Máte zničiť tri stánky obchodníkov na námestí pod ním. Spravte to, zbavte sa statusu prenasledovaného a vráťte sa za ním. Povie vám, že Jubair nosí drahé zlaté rúcho, čím ho ľahko odlíšite od ostatných jeho nasledovníkov.

Jubair Al-Hakim
Keď máte ukončené pátranie, stavte sa po povolenie v kancelárii bratstva. Zájdite do paláca v centre štvrte. Brána je uzavretá. Vylezte na jeho hradby a zbehnite na vnútorný balkón. Uvidíte skupinu mužov páliť knihy. Potom odídu. Po scénke je vaším cieľom každý z tých mužov, takže máte na mape niekoľko cieľov naraz. Pravý je len jeden z nich. Je na vás, či ich chcete zabiť všetkých, alebo nie. Cieľ spoznáte buď podľa indícii, alebo proste pomocou vášho orlieho zraku (E), kedy pri pohľade z prvej osoby máte cieľ označený žltou farbou. Dá sa k vašim cieľom dostať po strechách, takže každého môžete zabiť rýchlym zabitím. Ak sa odhalíte, váš hlavný cieľ sa dá na útek, tak ho prenasledujte a zabite v behu. Po zabití sa zbavte statusu prenasledovaného a vráťte sa do kancelárie bratstva.

 

Masayf

Ste opäť povýšený a získavate väčšiu zručnosť s vašou dýkou. Máte vyraziť za posledným cieľom a potom už bude k dispozícii samotný Robert de Sable.


Acre (Middle District)

9 Rozhľadní, 7 Civilov v ohrození.

Pátranie
1. Kradnutie v centre. Zamerajte sa na starca s vojakom. Potom ukradnite starcovi list, čím zistíte, že spodná časť prístavu je slabo strážená.
2. Informátor na západe. Máte sa v časovom limite dostať za druhým informátorom. Ak to stihnete, dostanete list, v ktorom sa píše, že Sibrand sa chce uchýliť na svoju loď v prístave, aby bol viac v bezpečí.
3. Zastrašovanie na východe. Zamerajte sa na muža a sledujte ho. Napadnite ho vo vhodnej pozícii, keď nebudú nablízku vojaci (ja som zvolil miesto o úroveň nižšie pod miestom, kde rečnil, inak pôjde ešte dosť dlhú cestu). Porazte ho a zistíte, že Sibrand plánuje námornú blokádu vojsk kráľa Richarda, svojho vlastného kráľa.
4. Informátor na východe. Máte zabiť v časovom limite troch označených vojakov. Sú celkom priaznivo rozmiestnení, takže žiadny problém. Keď to splníte, tak vás len varuje, že v dokoch je hromada ožratých námorníkov.
5. Informátor na severe. Máte ho odviesť k severnej bráne z mesta. Odprevaďte ho tam a cestou pobite nepriateľov, čo vás napadnú. Za odmenu dostanete mapu s popisom rozmiestnenia stráží.
6. Špehovanie na severe. Pri severnej bráne si vypočujte rozhovor vojakov. Zistíte, že Sibrand je paranoidný a hrozne sa bojí vrahov po tom, čo sa stalo ostatným vodcom miest. Preto sa skrýva v dokoch.

Sibrand
Keď skončíte s pátraním, tak si vypýtajte povolenie na vraždu v kancelárii bratstva. Potom sa presuňte do prístavu, kde uvidíte, ako Sibrand v strachu a paranoji zabije kňaza. Musíte sa dostať na jeho loď. Ako viete z indícií, tak severná časť prístavu je nestrážená. Preto vyrazte po severnom móle. Dávajte si pozor na opilcov, nech vás náhodou nezhodia do vody. Popreskakujte po lodiach a brvnách. Majte zásobu vrhacích nožov, tu sa hodia. Minimálne sa zbavte vojaka na strážnej vežičke pod majákom a druhého na strážnej vežičke pod Sibrandovou loďou. Ak pôjdete blízko popri majáku, tak asi aj tam si budete musieť zahádzať. Dostaňte sa na koly pri lodi. Skočte na loď zboku, zostaňte tam visieť a čakajte. Keď príde Sibrand k zadnému zábradliu, bude vykrikovať na okolie. Vtedy vylezte a bodnite ho odzadu. Ak ste rýchly, nevšimne si nič on, ani dvaja vojaci poniže na palube. Po scénke utečte a vráťte sa oznámiť splnenie úlohy do kancelárie bratstva.

 

Abstergo, Masayf

Po úspešnom splnení oboch posledných vrážd sa opäť preberáte v laboratóriu. Vidic odíde a vy si môžete pohovoriť s Lucy pri jej stole a potom pri Vidicovom stole. Vráťte sa do svojej izby a dvere sa zavrú. Otvorte si ich kódom, čo ste získali vo vašej skrini. Môžete si pozrieť maily v Lucynom počítači, kód k nemu máte z jej pera, čo nechala minule na stole. Môžete si tiež pozrieť maily vo Vidicovom počítači, pero s kódom k počítaču ste mu minule ukradli z vrecka. Takto získate dodatočné informácie. Potom si ľahnite spať do svojej postele. Keď sa preberiete, opäť sa uložte do stroja.
V Masayfe ste opäť povýšený a získavate naviac vrhacie nože a lepšie ovládanie meča.



Časť 6


Jeruzalem (Middle District)

7 Rozhľadní, 6 civilov v ohrození.

Pátranie
1. Zastrašovanie v centre. Zamerajte sa na chlapíka a keď odíde, tak ho sledujte a zbite. Povie vám, že Robert chce len mier, hoci na to ide silou. Chce to dokázať na pohrebe Addina.
2. Informátor na juhovýchode. Musíte sa v časovom limite dostať za druhým informátorom severnejšie. Dostanete mapu s rozmiestnením stráží a pozíciou Roberta.
3. Informátor v centre. V časovom limite zabite päť označených vojakov bez vyvolania poplachu. Zato vám poradí, aby ste sa nepokúšali bojovať so všetkými Robertovými vojakmi naraz, pretože sú veľmi skúsení. Dostanete mapku s vhodnými pozíciami.
4. Kradnutie na severovýchode. Zamerajte sa na križiaka a vojaka v komplexe. Potom vojaka okradnite a získate mapu s rozmiestnením stráží na pohrebe Majd Addina.
5. Informátor na západe. Zabite v časovom limite štyroch lučištníkov. Opäť sú vhod vrhacie nože. Za odmenu vám poradí využiť učencov na prešmyknutie sa na pohreb.
6. Špehovanie na severozápade. Len si vypočujte rozhovor troch mužov, no nezistíte nič viac, než že Robert sa chystá usporiadať pohreb.

Robert de Sable
Keď skončíte s prieskumom, vráťte sa do kancelárie bratstva po povolenie na vraždu. Zájdite potom k cintorínu. Nenápadne vylezte na budovy pri múre cintorína a dostaňte sa naň, vchody sú totiž strážené. Zájdite k davu a sledujte pohreb. Po scénke vás napadnú templári a vojaci. Tentokrát musíte bojovať. Samozrejme nemusíte hneď a naraz, môžete sa presunúť ďalej, pár ich zabiť a zase sa stiahnuť. Keď ich pobijete, zostáva vám stále hlavný templár v čiernej prilbe. Toho normálne nezabijete. Zhoďte ho na zem, či už pri boji, alebo ho chyťte a hoďte. Keď je na zemi, rýchlo si zmeňte zbraň za skrytú čepeľ a skočte na neho. Zistíte však, že to nie je Robert. Po rozhovore s podvodníčkou sa vráťte do kancelárie bratstva.
Musíte do Arsufu. Po rozhovore sa vydajte k bráne von z mesta. Za bránou si vezmite koňa a vyrazte do oblasti Kingdoom. V kráľovstve pokračujte do časti Arsuf. Je pri meste Acre. Keď vstúpite do tej oblasti, tak sa len prosto prebojujte celou cestou cez hromadu nepriateľov až na koniec, kde stretnete Roberta a kráľa Richarda. Richard vám umožní čestný súboj, teda vy sám a Robert a jeho muži. Porazte ich a napokon príde sám Robert. Toho porazte rovnako, ako falošného Roberta v meste, teda zhoďte ho na zem a bodnite skrytou čepeľou. Nejde to samozrejme tak ľahko, ako je to napísané, má pri sebe najsilnejších rytierov a musíte ich dostať všetkých naraz bez uloženia pozície. Keď vyhráte, pohovoríte si s kráľom Richardom a vraciate sa naspäť do laboratória.

 

Abstergo

Keď Vidic odíde, pohovorte si s Lucy. Potom sa vráťte do svojej izby. Kódom si znova otvorte dvere a Lucy je preč. Ak ste to nespravili predtým, prezrite si maily v počítači Lucy a Vidica. V nich získate kód ku konferenčnej miestnosti. Po prvýkrát sa tam dostanete. Vstúpte do nej. Je v nej len jeden počítač a v ňom jeden e-mail. Prečítajte si ho, aby ste sa zas dozvedeli niečo naviac. Potom sa vráťte do svojej izby a ľahnite si spať. Keď vás ráno zobudia, tak si len poslušne ľahnite do stroja.



Časť 7


Masayf

Vaším posledným cieľom je váš majster, Al Mualim. Vybehnite pod vašu pevnosť a tam vás čaká skupina vašich bývalých bratov. Zabite ich. Objaví sa spojenec Malik. Po rozhovore prejdite do pevnosti a ňou do záhrady vzadu. Tam vás čakajú všetky vaše ciele. Zabite ich. Vhodné sa mi tu zdalo proste utekať a občas niekoho z nich chytiť, hodiť na zem a zabiť skrytou čepeľou. Takto to ide celkom bezpečne. Keď ich všetkých zabijete, objavia sa klony vášho majstra. Bojujte, no tu už to tak ľahké nebude a musíte sa len kryť a likvidovať ich counter killom s mečom.
Napokon vám čelí už len on sám. Seknite ho a prídete o všetky životy. Teraz je tá ťažká časť, jedna rana a je po vás. Zmizne a musíte ho hľadať. Bude sa objavovať v rôznych častiach záhrady. Vždy, keď k nemu prídete, čaká vás zápas, kde sa však zasadí len jedna rana. Ak najprv začnete sekať, trochu života sa vám obnoví, ak sa len bránite, tak ste stále na nule. Zasaďte mu ranu (je jedno či priamu, alebo pri vykrývaní) a on zas zmizne a zas ho musíte hľadať. Takto ho nájdite párkrát a vždy ho trafte. Napokon už spolu bojujete priamo. Zhoďte ho na zem a bodnite skrytou čepeľou.


Abstergo

Keď sa preberiete, už len sledujte záverečný rozhovor Vidica a Lucy s ich šéfom, ktorý vás chce nechať, zabiť, no ešte si vás na chvíľu ponechajú. Keď Lucy a Vidic odídu, môžete použiť svoj pohľad v prvej osobe a zistíte, že ste získali orlí zrak Altaira a uvidíte na podlahe a stenách rozličné nápisy. Pozrite si hlavne nápis na stene nad vašou posteľou, čím ukončíte hru a spustíte titulky. Po titulkoch ešte môžete pokračovať a chodiť do animusu, ak si chcete zahrať znova niektoré pasáže a pozbierať všetky vlajky, ak ste tak už neurobili.
Nápisy v miestnostiach zanechal predošlý pokusný subjekt, chudák subjekt šestnásť. V štvorci sa píše „Artefakty poslané do nebies, aby ovládli všetky národy, aby sme sa podriadili a skrytá krížová výprava im nepomôže“ (Artefats sent to the skies to control all nations to make us obey a hiddne crusade do not help them). V trojuholníku stojí „Vytrhli mi dušu a spravili z nej svoju, ja som si vytrhol telo, aby som ti ukázal, kde som to videl“ (They drained my soul and made it theirs I drained my body to show you where I saw it). Nájdete tu kresby kolibríka, opice, pavúka a pyramídy, o čom som čítal v nejakom rozhovore, že by to mohlo naznačovať niečo z ďalšieho dielu, Mayskú kultúru. Takže ste zistili, že tajní Templári (Abstergo) chcú ovládnuť svet, Lucy je agentka (zrejme vrahov) a vy ste chudák, čo sa do toho zamotal. Nič viac a čakať na druhý diel, ktorý dúfajme bude lepší. Je fakt, že pohyb po prostredí a aj samotné prostredie boli navrhnuté priam dokonale. No nič to nemení na fakte, že celá hra bola až príliš lineárna, stereotypná, úlohy boli opakujúce sa, nenápadité (stále len kradnutie listov, aspoň predmet mohli zmeniť), nulová interaktivita s prostredím, z voliteľných úloh je k dispozícii akurát nudné hľadanie vlajok a ten záver je tiež o ničom. Celkovo mi tá hra príde ako lepší priemer (skvelé pohyby + prostredie - sklamanie = priemer), ktorý má veľmi nevyužitý potenciál.

 

Clanok bol skopirovany z abcgames.sk.



Prístupov 2469
Kvalita článku
(55%) hlasov 2

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
mafia
[ 10.9.2009] (príspevkov 0)
vietcong
[ 10.9.2009] (príspevkov 1)
vietcong 2
[ 10.9.2009] (príspevkov 0)
GTA 4
[ 16.8.2009] (príspevkov 0)
getting up
[ 16.8.2009] (príspevkov 0)
assasins creed
[ 16.8.2009] (príspevkov 0)
call of duty 4
[ 16.8.2009] (príspevkov 1)